hai, dah lama jugak aku x membelog...
rinduu,,, tapi apakan daya mat top buat hal...
dia menghidap sejenis penyakit kronik
sehingga kini dia masih terlantar di hospital
aku??
tak pergi pun jeguk dia...huhu kesian...!
biarlah dia, kat sana ramai pakar2 yang boleh jaga dia...
kalau dia dah sihat nanti, aku jaga lah dia bebaik...
janji!! tak berulang lagi penyakit tuh...
insya-allah...
ha,,,,???
"...salah saya ke...", bak kata tiz zaqyah dlm nur kasih...
nope, itu bukan salah awak, patrick...
alamak, sambung nanti yeh....ada bunyi dari langit lahh...
cek tak nak kena.......
assalamualaikum......
Monday, October 18, 2010
Monday, September 20, 2010
catatan masam masin sebelum raya....!
> tukang karut belog jambu ni <
pagi 30 ramadan...
aku sudah tak sabar lagi nak balik kampung...yeah!yeah! balik kampung...
walaupun xda la jauh sangat sampai kena jameren....
bayar tol....tapi seronoknyer menggila tak hingat....
mawaii tu....heran??
tapi kali ni lain sikit..aku dijemput sepupu, Acai untuk ke kampung sebab ibu nak buat rempeyek lagi...ayah nak teman ibu...
kami adik beradik jelah nampaknya yang sampai dulu...
takpe....aku faham....
lokasi : lot 104, kampung mawai baru, 81900 kota tinggi, johor...
petang raya....
huh, boringnyer lah hai....
sepupu ada lagi yang kijer...rumah tak siap kemas lagi...bosan
bertambah rosak mood raya lagi bila mendapat pesanan rinngkas dari Mr. R yang sangat caring toward his student...
ayat Mr. R memang mantap membuatkan aku tersentap di situ tatkala membacanya..
ala bunyinye ada la macam ni sikit " ....jangan lupa study tuk trial n stpm sebenar..."
huuaahuaahuaahuuu...meraung dek non dalam hati nih...kang nanges kuat-kuat kang ada pemberita bertanya soalan...
dek non berkata kenapa time nih Mr.R bagi pesanan begini??
dahlah dek non teringat kat nenda...semoga nenda bahagia di sana...
ni dua kali lipat sentap dek non...
ada bagusnya Mr. R mengingatkan sedemikian...tak nak kita lalai...
terima kasih sebab ada orang seperti Mr. R...
malam raya....
mak cik sibuk di dapur...
pak cik sibuk di luar....
buat apa??
rendang arab, lemang, ketupat, macam - macam lah...
kata esok raya...mestilah banyak makanan....
aku?
di mana saya??
aku menemani Acai di kedainya menyiapkan sisa baki jahitan yang belum dicantumkan..
sambil- sambil itu aku bermain sembur- sembur air....sejuk....!
sebab aku rasa macam nak demam...
lebih baik aku berjaga- jaga..
ala bak kata omputeh tu "...prevent is better than cure...."
semburlah di dahi.... rambut...buka kipas lelaju....hah, kan dah kurang tu...
sampailah aku tertidur....
alkisah maka tamatlah kisah aku sebelum raya tahun ni...selamat hari raya, dek non semua....
Thursday, August 19, 2010
no title~~
hai, aku rasa sudah lama aku tidak mengetuk papan kekunci ini...jari jemari seakan kaku untuk mencari huruf menyempurnakan perkatan yang sedang berlegar- legar di ruang legar kotak fikiran ini...
di sini aku ingin menyampaikan bahawa mati itu bila bila boleh berlaku...walaupun kita baru berpisah dengan orang tidak selang beberapa jam...seperti yang berlaku dalam kalangan ahli keluargaku...
di sini aku ingin menyampaikan bahawa mati itu bila bila boleh berlaku...walaupun kita baru berpisah dengan orang tidak selang beberapa jam...seperti yang berlaku dalam kalangan ahli keluargaku...
Sunday, August 8, 2010
dari pandangan mataku

bidadari kiri, nana dan ainaa...

sewaktu sambutan hari guru 2010

gambar ini diambil selepas mat top saya dibaiki oleh Ibu Husna.
Sudah setahun aku berada di kelas ini. Berbagai perasaan telah lahir suka, duka, kecewa dll. Bersama kawan – kawan baru, mereka sangat baik. Aku tidak pernah menyangka aku boleh bercampur dengan mereka semua. Jika dulu, aku malu – malu…kini hilang rasa malu. Huahuahahaha sepanjang masa di samping pelajaran yang tidak akan dilupakan. 17 orang semuanya :-
Cerita ini hanya dari pandangan mata dan minda saya saja.
Boys :
Safar – seorang yang baik tetapi kasar cara bercakap dan gurauannya. Bijak dalam hal – hal IT. Kalau ada mat top yang rosak hantar saja ke dia. Confirm, elok!
Faris – seorang yang hmm…entah! Suka cari gaduh. Manja a.k.a ngengada la sikit.
Kalai – membosankan
Yogen – suka kacau orang, suka peluk beg.
Girls :
Choong : rajin belajar. Suka makan biskut dan roti. Rambut dia lawa.
Lau : baik. Suka makan nasi lemak. Seronok berbual dengannya.
Mila : bina tak bina. Malas nak bercakap.. suka tersenyum dan tersengih. Baik dan lemah lembut.
Nana : bising mulutnya suka membebel. Tulisan dia lawa. Baik. Suka menyanyi.
Syafi : cantik. Terpegun pertama kali tengok dia. Suara pun sedap. Sedang dilamun cinta.
Iqa : baik tapi muka dia garang. Takutlah. Rajin belajar. Pandai.
Ida : cantik. Suka ketawa. Pandai.
Atin 10 : tinggi. Kena dongak nak burak dengan dia..kihkih tipu. Cantik. Suara nyaring. Nyanyi dengan saya dalam kelas bersama – sama.
Ainaa : baik. Tukang kejut saya bangun tidur.
Amira : ha, ni kawan saya yang saya rasa saya baru nak rapat dengan dia. Saya takut dengan dia ni dulu. Dia suka berseni. Ada gaya. Jam dia yang merah tu lawa.
Farra : bidadari kanan saya. Dia baik. Cantik. Kelakar. Tumpangkan saya ke sekolah.
Aalia : garang tapi tak garang sangat. Baik. Cantik. Ada ego (scooter). Mcam kakak saya. Selalu tegur jika saya ada tersalah. Dia pula bidadari kiri saya. Suara macam ada gam. Sedap.
Al-kisah maka tamatlah pandangan saya terhadap kawan – kawan saya. Kelas yang selalu bising bila tiada cikgu. Diisi dengan gelak tawa dan gurau senda. Tiada pertelingkahan. Diharap kita akan kekal begini sehingga ke akhir pembelajaran kita. Kejayaan yang diimpikan bersama harap tercapai di STPM ini.
jurnal puasa Andi
Tahun ini merupakan tahun yang keempat Si Hensem berpuasa…tetapi Ramadan yang dia berjaya sempurnakan baru dua tahun kebelakangan ini. Seronok bila tengokkan gelagat dia berpuasa. teringat masa kecil-kecil dulu. Kejap nak puasa, kejap tak nak…kang pukul 10 dah nak buka… Ni bermula dengan bersahur, susahnya nak kejut Si Hensem ni…boleh mendatangkan tension… tapi ayahlah orang yang paling sabar di dunia…mengejut Hensem bangun. Hai, kadang – kadang ayah tension jugak. Tapi takpe, Intan Payungkan macam Ehsan..hihihik… tapi dia ni lagi kental dari aku, tak bangun sahur pun takpe, steady sampai petang.. tapi siaplah karenah berbakul – bakul… layankan je!zasss!! ni cerita yang tahun – tahun lepas punya.
Tahun ni punya cerita… nantikan bersama – sama keluaran fanzine saya yang akan dating. Dapatkannya dari episode 1 di toko – toko belog berhampiran kawasan kediaman anda…
Thursday, August 5, 2010
aku juga berhak
Weather : don’t know
Aku juga berhak berasa rindu pada rumah, ibu dan ayah serta Andi. Walaupun tidak sampai 2marhalah tetapi perpisahan dan berjauhan itu tetap wujud. Jadi tidak salahlah mengapa aku kadang kala berasa sunyi dan mengingati suasana rumah. Berharap agar cepatlah hari – hari itu berlalu supaya aku dapat pulang menjenguk rumah. Lebih – lebih lagi bulan Ramadan yang bakal tiba nanti. Ini merupakan pengalaman pertama aku berpuasa, bersahur dan berbuka bukan dengan ibu dan ayah. Jauhlah aku dengan bazaar tahun ini. Takpe, ni lain dari tahun – tahun sudah. Penghijrahan... sesuatu yang digalakkan. Berpuasa di tempat lain, tidak tahu bagaimana rasanya. Aku mengharapkan semua yang aku lalui ini akan dibalas dengan sesuatu yang bernilai. Nanti kalau masuk U, lagi seronok agaknya… tapi kenalah nyanyi lagu Dendang Perantau. Pastu, bila naik bas nyanyi pulak lagu Balik Kampung. Teringat Cai cerita masa dia belajar kat Perak dulu. Sedih teringat kat mak tetapi kawan – kawan ada menghilangkan sedikit kerinduan.
Jadi di sini, hendaklah aku tegaskan bahawa kerinduan tidak memerlukan jarak yang amat jauh. Berjauhan sejauh 50/+ km juga boleh menyebabkan kita berasa rindu terutama sekali terhadap orang yang amat disayangi, Ayah dan Ibu. Ibu mesti sedih juga tapi dalam hati, dia tak nak tunjuk sebab nanti gegirl2 dia sedih kuasa tiga. Tapi aku steady je, aisyh! Yelah tu!!
SALAM RAMADAN untuk SEMUA UMAT ISLAM TAK KIRA DI MANA JUA...
JOM KUMPUL MATA GANJARAN...
nanti bila dah puasa aku akan bercerita lain pula, mungkin tentang pengalaman aku berpuasa...see you!
Aku juga berhak berasa rindu pada rumah, ibu dan ayah serta Andi. Walaupun tidak sampai 2marhalah tetapi perpisahan dan berjauhan itu tetap wujud. Jadi tidak salahlah mengapa aku kadang kala berasa sunyi dan mengingati suasana rumah. Berharap agar cepatlah hari – hari itu berlalu supaya aku dapat pulang menjenguk rumah. Lebih – lebih lagi bulan Ramadan yang bakal tiba nanti. Ini merupakan pengalaman pertama aku berpuasa, bersahur dan berbuka bukan dengan ibu dan ayah. Jauhlah aku dengan bazaar tahun ini. Takpe, ni lain dari tahun – tahun sudah. Penghijrahan... sesuatu yang digalakkan. Berpuasa di tempat lain, tidak tahu bagaimana rasanya. Aku mengharapkan semua yang aku lalui ini akan dibalas dengan sesuatu yang bernilai. Nanti kalau masuk U, lagi seronok agaknya… tapi kenalah nyanyi lagu Dendang Perantau. Pastu, bila naik bas nyanyi pulak lagu Balik Kampung. Teringat Cai cerita masa dia belajar kat Perak dulu. Sedih teringat kat mak tetapi kawan – kawan ada menghilangkan sedikit kerinduan.
Jadi di sini, hendaklah aku tegaskan bahawa kerinduan tidak memerlukan jarak yang amat jauh. Berjauhan sejauh 50/+ km juga boleh menyebabkan kita berasa rindu terutama sekali terhadap orang yang amat disayangi, Ayah dan Ibu. Ibu mesti sedih juga tapi dalam hati, dia tak nak tunjuk sebab nanti gegirl2 dia sedih kuasa tiga. Tapi aku steady je, aisyh! Yelah tu!!
SALAM RAMADAN untuk SEMUA UMAT ISLAM TAK KIRA DI MANA JUA...
JOM KUMPUL MATA GANJARAN...
nanti bila dah puasa aku akan bercerita lain pula, mungkin tentang pengalaman aku berpuasa...see you!
Tuesday, August 3, 2010
i can do it, what!
Tuesday, August 3, 2010
Weather : gloomy
I feel so glad because now I am free from internet coverage. Why? Because… tut tut and bla bla...now, I can focus on my study. I hope. It will be my first and foremost step to get a successful. 1 month more until I have to face my STPM trial. I will my try to get above 3. I want to make my parent proud of me. I know I can do it, what! Yeah, I can! For thing to change, I must change first. Neglect all kind of thing that can make me lazy and some other negative attitude. No pain, no gain…
I want to improve my effort…. I want back old Hanesha that have a strong spirit while she was in Form 3. Please come back all the attitude… I beg to you…
Weather : gloomy
I feel so glad because now I am free from internet coverage. Why? Because… tut tut and bla bla...now, I can focus on my study. I hope. It will be my first and foremost step to get a successful. 1 month more until I have to face my STPM trial. I will my try to get above 3. I want to make my parent proud of me. I know I can do it, what! Yeah, I can! For thing to change, I must change first. Neglect all kind of thing that can make me lazy and some other negative attitude. No pain, no gain…
I want to improve my effort…. I want back old Hanesha that have a strong spirit while she was in Form 3. Please come back all the attitude… I beg to you…
Subscribe to:
Posts (Atom)