Sunday, May 16, 2010

mendung dalam panas...

cuaca: cerah

aku memulakan hari aku
seperti biasa
tenang dan ceria...
hari itu aku kena pergi ke sekolah
untuk bergotong-royong...
itulah lumrah seorang pelajar sekolah
aku tak kisah
sebab aku gembira melakukan itu...
bagi aku
siapa lagi kalau bukan kita

aku dan kawan2
ditugaskan untuk berkemas di lubuk ilmu kami
di tingkat 3
bersama2 dengan kawan2 yang
sama2 menghuni lubuk itu pada waktu petang...
suasana ketika itu cukup ceria dengan gurauan

mood aku bertukar ke tidak senang
selepas kami semua berehat sebentar
sejak dari itu aku mula diam
tidak suka melihat gelagat budak lelaki itu..
bagi aku dia
amat berbeza dengan apa yang sebelum ini...
kenapa dia perangai dia boleh lain hari itu?
pelik dan tidak suka aku melihatnya..
bila nak balik...hati ku berkata

jam telah menunjukkan pukul 11.30pg
sudah tiba waktu untuk kami pulang
yeah,gembira...

tapi aku tidak terus pulang
aku menunggu kawan aku
menguruskan persiapan hari guru...

No comments: