Monday, May 9, 2011

dulu dan sekarang

Hari : isnin
Cuaca : Panas berpaya


Assalamualaikum,,kepada kawan2 belog saya..lama sudah tak merapik meraban kat belog ni..mungkin masa tak mengizinkan..hm, kalau ada masa pun itu masa unuk TIDUR..tidur ialah kecintaan terbaru saya..mengulas kisah hidup saya yang baru ni, saya telah bertukar bidang pekerjaan daripada tenaga pengajar kepada tukang ambil oda aka order…ya cik nak pesan apa? Kopi o’ ais kan??!

Apa perbezaan dan persamaan kedua-dua kerja ni?? Ce teka ce teka… lambat nak tunggu luorg jawab kan,,lagi pun saya takde follower sgt..jadi bagi saya jawab sendiri…

Perbezaan
1. Dulu saya bekerja dengan kanak2 riang, sekarang saya bekerja dengan pelbagai lapisan umur.
2. Dulu saya bekerja di rumah, sekarang saya bekerja di luar rumah…restoran
3. Dulu saya sempoi2 semput je berpakaian, sekarang saya ayu2 gadis berpakaian, mengalahkan gadis jepun yg sedia ada.

*gadis jepun ialah kawan saya bernama Ila aka Arissya Aqilla...sgt poyo nama itu!! peribahasa yang sesuai ialah jauh panggang dari api, sebab apa? nama dia NORISTILLAH bukan ARISSYA AQILLA.

berbalik kepada soalan yang telah dikemukan sebentar tadi, jawapan bagi persamaan pula ialah..... drum roll please!

Persamaan
1. Pen dan kertas tetap sahabat sekarya saya.
2. Kesabaran tonggak utama.

setakat ini saya sangat suka pada apa yang saya buat..saya ada keluarga dan kawan baru...

senarai ahli keluarga baru
1. pak MAD = ayahanda
2. mak NAB = bonda
3. FARRA = my left wing
4. SHAFIQ = king apa entah abang panggil dia...MR. MUSCLE lah~~

senarai kawan baru
1. abang = MOHD NIZAM BIN LIMAN
2. kak siti = SITI FATIMATUN AKMA BT JAAFAR
3. kak nor = SITI NOR
4. pak cik RAHMAT
5. mak cik NORLIA dan suami
6. NANA



*suasana petang di AKG Restoran*



*hanesha yang comel versus farra yang cantik*

No comments: