Sunday, March 28, 2010

teringat dulu.....

11 mei 2009,
merupakan hari ulang tahun kelahiran
salah seorang kawan saya
yang saya telah berkawan dengannya
sejak usia kami 5 tahun lagi...
tetapi,
bukan itu yang saya ingin ingatkan..
tarikh itu merupakan
hari pertama saya
mendaftar di tingkatan 6
di sekolah impian saya ketika di usia 13 tahun lagi
pada pukul 7 pagi
ibu menghantar saya dengan kawan saya, ain...
ibu merupakan orang yang paling gembira selain saya...
ibu menemani saya ketika pendaftaran
dan lain...
tiada seorang pun di situ yang ibunya menunggu
selain ibu saya...
sedang ibu duduk di sebelah saya
ada seorang kakak berkata kepada ibu saya
bahawa ibu saya boleh pulang
kerana saya akan melalui pelbagai program dan
akan tamat pada 1.10 tengah hari...
ibu saya pun pulang..

ibu saya terlupa yang saya sudah berusia 18 tahun
dan bukan budak di tahun 1....

saya ditinggalkan ibu
bersama ain...

No comments: