Sunday, August 8, 2010

dari pandangan mataku


bidadari kiri, nana dan ainaa...


sewaktu sambutan hari guru 2010




gambar ini diambil selepas mat top saya dibaiki oleh Ibu Husna.


Sudah setahun aku berada di kelas ini. Berbagai perasaan telah lahir suka, duka, kecewa dll. Bersama kawan – kawan baru, mereka sangat baik. Aku tidak pernah menyangka aku boleh bercampur dengan mereka semua. Jika dulu, aku malu – malu…kini hilang rasa malu. Huahuahahaha sepanjang masa di samping pelajaran yang tidak akan dilupakan. 17 orang semuanya :-
Cerita ini hanya dari pandangan mata dan minda saya saja.
Boys :
Safar – seorang yang baik tetapi kasar cara bercakap dan gurauannya. Bijak dalam hal – hal IT. Kalau ada mat top yang rosak hantar saja ke dia. Confirm, elok!
Faris – seorang yang hmm…entah! Suka cari gaduh. Manja a.k.a ngengada la sikit.
Kalai – membosankan
Yogen – suka kacau orang, suka peluk beg.
Girls :
Choong : rajin belajar. Suka makan biskut dan roti. Rambut dia lawa.
Lau : baik. Suka makan nasi lemak. Seronok berbual dengannya.
Mila : bina tak bina. Malas nak bercakap.. suka tersenyum dan tersengih. Baik dan lemah lembut.
Nana : bising mulutnya suka membebel. Tulisan dia lawa. Baik. Suka menyanyi.
Syafi : cantik. Terpegun pertama kali tengok dia. Suara pun sedap. Sedang dilamun cinta.
Iqa : baik tapi muka dia garang. Takutlah. Rajin belajar. Pandai.
Ida : cantik. Suka ketawa. Pandai.
Atin 10 : tinggi. Kena dongak nak burak dengan dia..kihkih tipu. Cantik. Suara nyaring. Nyanyi dengan saya dalam kelas bersama – sama.
Ainaa : baik. Tukang kejut saya bangun tidur.
Amira : ha, ni kawan saya yang saya rasa saya baru nak rapat dengan dia. Saya takut dengan dia ni dulu. Dia suka berseni. Ada gaya. Jam dia yang merah tu lawa.
Farra : bidadari kanan saya. Dia baik. Cantik. Kelakar. Tumpangkan saya ke sekolah.
Aalia : garang tapi tak garang sangat. Baik. Cantik. Ada ego (scooter). Mcam kakak saya. Selalu tegur jika saya ada tersalah. Dia pula bidadari kiri saya. Suara macam ada gam. Sedap.
Al-kisah maka tamatlah pandangan saya terhadap kawan – kawan saya. Kelas yang selalu bising bila tiada cikgu. Diisi dengan gelak tawa dan gurau senda. Tiada pertelingkahan. Diharap kita akan kekal begini sehingga ke akhir pembelajaran kita. Kejayaan yang diimpikan bersama harap tercapai di STPM ini.

2 comments:

Cik Bumble bee said...

alOrh... sedey nyer this entry!!!
tissue pls, dear!

patrick star penjenayah merah jambu said...

napew sewdewh2 niew??
jangan sewdewh2 lowh..
jangan kata tissue, tuala i bawakan u..kih3