Tuesday, May 7, 2013

what should I do?

hari: selasa
cuaca: panas

Assalamualaikum.


hai, saya baru balik ke Melaka.
Alhamdulillah dengan segala keputusan.
diharapkan ada pembaharuan ke arah kebaikan dan kemajuan bersama.
ramai jugak yang bertanya, kenapa saya mendiam diri.
saya tak mahir sangat.

hari ini, ketika sedang menunggu bas.
ada seorang pak cik tua
lingkungan umur 50-an
persis raut wajah seperti ayah Ika.
dia menyapa mesra dengan senyuman.
memberikan aku tempat duduk di sebelahnya.
dia bertanya aku menjawab.
tetapi soalan yang terakhir itu
membuatkan aku keliru.
tipu atau benar?
fikiran berlari menerjah insiden yang sama pernah berlaku kepada aku suatu ketika dahulu.
pak cik itu meminta aku duit.
katanya, dalam dompetnya hanya ada not 10.
aku menolak dengan baik " saya pun takde duit".
tapi bila aku lihat wajahnya ketika aku senyum untuk beredar,
aku rasa sedikit kesian.
bagaimana kalau dia benar-benar memerlukan pertolongan?
bagaimana kalau pak cik tu tak menipu seperti wanita dulu?
tapi takpe, aku kena selamatkan diri sendiri.

the end.

baru-baru ni
aku menonton filem HACKS dan Hoore Hoore.
yes, I am laggard.
filem Hoore Hoore tu memang best.
filem HACKS ni yang kurang.
ceritanya seakan My Heart.
berikan hatinya kepada orang lain,
kononnya hati itu akan terus mencintai wanita yang sama.
tipu. tak suka.

No comments: