Friday, June 14, 2013

kalaulah saya tahu

hari: jumaat (hari dimana doanya paling makbul)
cuaca: biasa

Assalamualaikum.

kalaulah saya tahu jika saya buat begitu
akan timbul masalah begini
jujur, saya tak buat.
jujur, saya biarkan ia berlaku.
jujur, saya rela jika saya yang terluka, tak selesa.
itu pun, kalau saya tahu.

jujur, niat itu murni.
mugkin cara saya salah.
saya cuba perbetulkan apa yang salah.
awak seperti menolak dan memilih untuk mengabaikan saya.
saya sedia, saya cuba untuk terima.
tapi awak mengabaikan saya ketika kita bersama yang lain.
sungguh saya kekok, saya terasa.
kalau pun itu dinamakan balasan.
terima kasih.
sekurangnya saya merasa, mempelajari dan menginsafi.

saya tunggu seperti yang disunatkan,
3 hari.
hari ini saya meminta.
saya tunggu jawapannya.
antara saya dan awak, tiada yang akan berubah.

quote of the day: although sorry seem to be the hardest word tp memaafkan seem to be the hardest action.

No comments: