Sunday, June 16, 2013

terima kasih

hari: sabtu
cuaca: gelap malam

Assalamualaikum.

aku ingat takde lagi kegembiraan untuk aku
selepas beberapa hari ni aku sedih
banyak betul masalah.
aku sebenarnya mudah jatuh, mudah bangun.
itu aku. aku je yang paham.
terima kasih untuk kau kerana ingatkan aku tentang belajar.
terima kasih untuk kau kerana menyedarkan aku tentang erti sahabat.
aku rasa aku tak layak jadi sahabat kau.
banyak kekurangan aku.
semakin dekat diri kita, semakin jauh perhubungan kita.
semakin dewasa kita, persefahaman menjadi kurang.
ini jelah tempat aku mengadu.
terima kasih untuk kau kerana buat aku berfikir
hidup kita tak semestinya untuk menjaga hati orang
kadang kadang kita lukakannya.
sampai sekarang, tiada balasan.
aku tunggu kau.

kepada kau yang suruh aku belajar.
serius, terima kasih.
tapi masalah yang aku ada buatkan aku
cuba cari penyelesaian cara aku.
aku tahu, kau takkan ada 24 jam untuk aku.
jadi bersosial di ruangan itu, aku boleh mencari sumber yang lain
mencari kata kata semangat untuk terus yakin
hidup ini bukan untuk diratapi.
hidup ini tentang kebangkitan.
aku bersosial bukan kosong kosong, zaman dah berubah
semua benda pun nak free, tampal kat situ
aku kena baca kat situ jugak.

untuk ayah,
terima kasih untuk segala jasa.
harap terus diberi kasih sayang.
menjadi wali di suatu saat nanti.
amin.
 

 

No comments: