Friday, February 18, 2011

bapak ku pulang dari...

hari ; jumaat
cuaca ; redup ( matahari masih malu untuk bersinar terik, ia bersembunyi di celahan pokok kelapa)

*hari ini birthday my left wing, miss farra farha....

allah selamatkan kamu,
allah selamatkan kamu,
allah selamatkan farra ahmad,
allah selamatkan kamu....

Tiada duka yang abadi didunia
Tiada sepi merantaimu selamanya
Malam 'kan berakhir, hari 'kan berganti
Takdir hidup 'kan dijalani
Tangis dan tawa nyanyian yang mengiring
Hati yang rindukan cinta dijalan-Mu
Namun ku percaya hati meyakini
Semua akan indah pada akhirnya

ni lagu yg cerita malam tadi tu KASHAF IMANI.....

-------------------------------------------------------------------------------------


yang ni saya nak berkongsi cerita pasal ayah saya..walaupun agak sedikit telat tapi tetap nak cerita

malam maulidur rasul yang lepas, ayah pergi memancing....

1 jam kemudian....


3 jam kemudian....



beberapa jam selepas itu...

pagi rabu jam 9 pagi sedang aku leka menonton tv,
telingaku terngiang2 akan bunyi motor bapak ku,
aku pun membuka pintu lantas menjenguk ke luar,
ya, betul!

aku pun terus menyanyi....( ini rekaan semata2 )

bapak ku pulang dari mancing,
bapak ku bawa ikan besar,
pon pon pon pon pon pon (walaupun tak sesuai bunyinya)
motor bapak ku pun berbunyi...
marilah kakak mari tengok,
ayah dapat ikan apa...( part ni bapak aku yg nyanyi based on imaginasi aku)

alhamdulillah,,,



ni hasil tangkapan yang lain,,udang2 tu ayah bagi aku,so jadi milik aku
AKAN tetapi ibu cemburu lantas melarang aku untuk membuat eksperimen ke atas udang tersebut....aku pasrah mcm GADIS JASMA dlm postnya yr terdahulu....haha drama la tu!

nama : siakap kap pung kap, saya nak duduk sebelah tingkap
berat : 3.3kg

ayah yg sangat teruja untuk menimbang ikan yg baru dia dapat pukul 8 pagi tadi ( rabu )

3 comments:

patrick jambu said...

sekali lagi ya kawan2...gmbr itu terbalik...gambar pertama ialah gambar ayah sedang menimbang ikan..
yang ketiga baru gambar ikan, udang dan ketam dalam sink...maafkan kami!

Miss FarraAqua said...

thankz dear for the lovely entry! great!!!
tunduk hormat pade nesha!

patrick jambu said...

lidah kelu untuk berkata,
tangan kedu untuk menulis...
thank you very nice...