Saturday, July 13, 2013

habis

hari:sabtu
Ramadan ke-4

Assalamualaikum.


" untunglah nisha exam last hari ni."
secara luarannya memang untung.
aku sudah bebas dari alam student untuk sementara.

tapi,
dalamannya tak untung.
dalamannya menangis ketakutan.
dalamannya mengharapkan kebesaran Tuhan.
dalamannya mengharapkan rezeki berpihak kepada aku.
segala yang baik, dikongsikan sedikit kepada aku.
untuk aku kongsikan kepada yang lain.
sungguh, cabaran ini sangat kuat.
kadang-kadang rasa berat tak tertanggung.

walau apapun hidup perlu diteruskan.
ini common aku dengar.
ya, betul.
buat apa meratap benda yang belum pasti,
selagi kau mampu berusaha,
berusahalah dengan doa.
buat apa kau dilahirkan sebagai muslim,
kalau kau tak gunakan senjata itu sebaiknya.
setiap orang berhak berdoa.
jangan segan untuk meminta.

semoga kita sama-sama diberkati sepanjang bulan ini.
selamat bercuti kawan.
selamat meneruskan ibadah puasa.
selamat hari raya.

No comments: